TIARANITA SABAH SERTAI KURSUS E-USAHAWAN


07 Mei 2017.  Ketua Biro Sosial dan Publisiti bersama dengan Ketua Biro Pembangunan Pendidikan dan Intelektual Tiaranita Sabah telah menghadiri Kursus selama sehari yang bertajuk ”Terokai Dunia Perniagaan Digital Bersama E-Usahawan bertempat di TH Hotel, Sembulan Sabah.

Program eUsahawan anjuran Malaysia Digital Economy Corporation atau ringkasnya MDEC bertujuan memberi latihan keusahawanan digital untuk rakyat Malaysia secara percuma kepada usahawan mikro yang berumur 18 tahun ke atas.  Encik Azriel Azim bin Azelan merupakan tenaga pengajar yang diamanahkan untuk menjalankan kursus tersebut. 

Di antara topik yang diajar semasa kursus tersebut adalah Facebook for Business, Instagram for Business, Whatsapp Marketing, Copywriting Techniques, Search Engine Optimization (SEO), Google Trend and Google Keyword.

Para peserta berpeluang untuk mempelajari teknik pemasaran digital dengan menggunakan gajet dengan sambungan internet seperti telefon pintar, tablet atau komputer riba.


Pihak Tiaranita Sabah berharap akan lebih ramai lagi ahli Tiaranita meluangkan masa untuk menyertai kursus seumpama ini dimasa yang akan datang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...