Majlis Berbuka Puasa TM Sabah

Pada 12 Ogos 2011, BAKIT Sabah dengan kerjasama Kelab TM Sabah dan WP Labuan, Tiaranita Sabah, SUTE dan Pejabat Pengurus Besar telah menganjurkan Majlis Berbuka Puasa TM Sabah bertempat di Perkarangan Bangunan IPK, Kota Kinabalu, Sabah.




Anggota-anggota Muslim TM turut menyumbang untuk program tersebut. Program dimulakan dengan ucapan Tuan Haji Sukkuriya Masri, Pengurus Besar TM Sabah merangkap Yang Dipertua BAKIT Sabah dan disusuli dengan majlis penyampaian zakat dan duit raya kepada penghuni Rumah Anak Kesayangan Sempelang, Sabah. Zakat juga turut diagih-agihkan kepada pesara TM, balu-balu yang masih bertugas di TM, beberapa buah surau di sekitar Bandaraya Kota Kinabalu, Pusat Tahfiz Bandaraya dan Pusat Tahfiz Bandar Siera.



Takzirah telah disampaikan oleh Ustaz Alias Abdul Rahim dari TM Ibu pejabat Kuala Lumpur dan diikuti dengan majlis berbuka puasa, solat maghrib berjemaah, majlis makan malam dan solat tarawih. Turut hadir di majlis ini ialah Hajah Sharifah Nor Ashikin Syed Ismail, isteri Pengurus Besar TM Sabah merangkap Presiden Tiaranita Sabah.


Laporan Oleh: Ruhia Lawis

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...