Majlis Penyampaian Anugerah Keusahawanan Wanita Negeri Sabah 2012


Sebelum itu pada bulan April juga Tiaranita Sabah telah menghantar seramai 6 orang peserta untuk menghadiri Majlis Penyampaian Anugerah Keusahawanan Wanita Negeri Sabah 2012 anjuran Kementerian Pembangunan Masyarakat dan Hal Ehwal Pengguna melalui Jabatan Hal Ehwal Wanita Sabah dengan kerjasama Majlis Penasihat Wanita Sabah yang bertemakan ”Memperkasakan Usahawan Wanita” pada 05 April 2012 bertempat di The Pacific Sutera , Kota Kinabalu.

Majlis ini telah diadakan selaras dengan dasar untuk membangunkan wanita dalam sektor ekonomi dan memperkukuhkan kedudukan kewangan peribadi melalui perniagaan dan buat julung kalinya telah memperkenalkan tiga (3) anugerah khusus untuk wanita yang bergiat dalam perniagaan iaitu  Anugerah Usahawan Wanita, Anugerah Usahawan Wanita Luar Bandar dan Anugerah Usahawan Wanita dan disamping satu lagi anugerah iaitu Anugerah Khas Juri.



Majlis yang dihadiri oleh para peserta dari NGOs, Sektor Swasta, Jabatan-jabatan Kerajaan, Persatuan-persatuan dan lain-lain agensi tersebut juga telah diserikan dengan persembahan nyanyian dari Kumpulan Inava dan juga pertunjukan fesyen oleh Pesona Mia Collection.



Majlis tersebut telah dirasmikan oleh Yang Berhormat Datuk Dr. Yee Moh Chai Timbalan Ketua Menteri mewakili YAB Datuk Seri Panglima Musa Haji Aman, Ketua Menteri SabahTurut hadir ialah Menteri Pembangunan Masyarakat dan Hal Ehwal Pengguna Negeri, Datuk Azizah Mohd. Dun.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...