SEMARAK QASEH RAMADHAN 2012

Bersempena dengan bulan Ramadhan Al Mubarak, Tiaranita Sabah sekali lagi telah menyempurnakan Program Semarak Qaseh Ramadhan kepada enam keluarga. Program Qaseh Ramadhan ini merupakan program amal untuk mengagih-agihkan sumbangan dalam bentuk barangan, pakaian serta wang tunai hasil dari sumbangan Warga TM dan MMC. Mudah-mudahan sumbangan yang diberikan dapat meringankan beban keluarga yang menerima.



Rombongan Tiaranita Sabah dengan ahli seramai 13 orang yang diketuai oleh Hajah Sharifah Nor Ashikin, Presiden Tiaranita Sabah memulakan perjalanan seawal 8:30 pagi dari Pejabat TM, Wisma San Hin. Destinasi pertama ialah ke rumah keluarga susah, Puan Sariah Mokhtar di Sepanggar, Menggatal, ibu kepada 3 orang anak yang belajar di Rumah Kanak-kanak Kota Kinabalu.

Perjalanan diteruskan ke Rumah Puan Juani Moholin di Kuarters Lembaga Tabung Getah, Tamparuli yang mempunyai seramai 16 orang anak dimana beberapa orang anaknya belajar di Rumah Kanak-kanak Kota Kinabalu.

Destinasi ketiga ialah ke rumah Allahyarham Mohd Said Ahmad di Kampung Saman, Tuaran yang menerima bantuan dari Tiaranita pada tahun 2011 dalam program yang sama. Allahyarham meninggal dunia pada bulan Ramadhan dan meninggalkan seorang balu dan 5 orang anak serta ibu dan bapa yang sudah tua.

Destinasi keempat ialah ke rumah Puan Noumi Lapai di Telipok Ria. Seorang ibu tunggal yang mempunyai anak ”down syndrom” dan menghidap kompilasi jantung dan memerlukan belanja besar untuk merawat penyakit anaknya.



Destinasi kelima ialah ke rumah Puan Siti Jueh Mukadis di Kampung Berungis, Tuara. Seorang ibu tunggal yang berpendapatan RM200.00 sebulan.

Destinasi terakhir ialah rumah seorang ibu tunggal berpendapatn RM200.00 sebulan, Puan Siti Jahirahani Ahmad Bawai.



Terdahulu, Puan Haslinda Amari telah menguruskan penghantaran sumbangan kepada Encik Reynold @ Raffi di Kampung Berundong, Papar yang mempunyai anak belajar di Rumah Kanak-kanak Kota Kinabalu

Keadaan kehidupan semua penerima sumbangan amat menginsafkan sesiapa yang melihat. Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Tidak ada perkataan yang sesuai untuk mengungkapkan kesusahan kehidupan yang mereka tanggung. Semua penerima amat terharu menerima kunjungan serta sumbangan yang disampaikan oleh Tiaranita Sabah.






Jutaan terima kasih kepada semua penderma-penderma dari Warga TM & MMC yang budiman.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...